24 sept 2009

CHENNAI

Hi ha llocs en els que mai no hem estat però els coneixem com si fossin part nostra, com si els haguéssim interioritzats, fets nostres, tan és així que som capaços de reconèixer la seva llum, els seus carrers, la seva gent, el seu flaire...

A mi em passa amb Madràs. No he anat mai a la India i encara que culturalment parlant és un dels països que considero més apassionants, serien altres les ciutats d’aquest subcontinent les que m’estirarien més si fos el moment d’iniciar aquest viatge: Delhi, Jaipur, Agra, Benarés, Goa, Mombay, Calcuta...
Madràs, Chennai en nom tamil i, des de 1996 nom oficial de la ciutat és anomenada la ciutat de les especies. Com moltes altres ciutats indies, els portuguesos van ser els primers en establir-se, encara que es va desenvolupar durant l'Imperi Britanic. Fins aqui com tantes altres ciutats indies.
La descoberta de Chennai va ser casual quan, en mig d’una historia inventada, vaig decidir ubicar la historia de dues persones i una part de llurs vides, en aquesta ciutat que desconeixia completament, per la suggestió del nom. Investigar a les hores Chennai no va ser fàcil. Internet no era encara l’eina que tots coneixem i solament vaig aconseguir informació sobre resorts hotelers destinats especialment al col·lectiu Gay. Aleshores vaig tenir que recórrer a enciclopèdies que en parlessin de la seva historia, a hemeroteques i anuaris per conèixer la historia dels darrers trenta anys i sobre tot, confiar que els turistes i viatgers anessin compartint i penjant les seves fotos a la xarxa. Fins avui.
Segurament us en parlaré molts cops d’aquesta ciutat que m’ha robat el cor, però no vull desvelar els meus secrets tots d’una vegada, però creieu-me si us dic que, confio atrapar-vos en les seves xarxes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario