11 sept 2009

Uff!!!! M'ha recordat els meus anys a Ginebra

Voldria començar fent una petita refèrencia que he trobat simpàtica i que em recorda tots els anys que hi he viscut.
Rosa Regàs, en el seu llibre, Ginebra, parla de les vivencies en aquesta ciutat i en especial d'uns amics seus italians que residien allí. Tenien molts problemes amb els veïns pel costum d'organitzar festes durant la nit. La policia els hi havia posats diverses sancions per les insistents trucades dels veïns.
Com que volien organitzar una altra festa i no volien més multes, van decidir convidar als veïns que mes protestaven, d'aquesta forma pensaven que podrien aconseguir el seu proposit. Els suissos s'ho van passar d'allò més be, van beure, van riure, van ballar i van gaudir de la festa fins passades les dues de la matinada. Aleshores, la veïna va marxar gaire bé forçada pel seu marit, mentre deia: "Com m'ho he passat! Ara entec per que de la vostra casa sempre sento riure i crits! Feia anys que no m'ho passava tant be! Moltíssimes gràcies, són molt amables."

Dons bé. La senyora va obrir la porta de casa seva, va agafar el telèfon i ...va trucar a la policia! A l'endemà, comenta Rosa, que quan els italians amics seus li van recriminar el seu comportament, la senyora va dir simplement: "Les regles són les regles".

Genial!!! És la definició perfecta del perfecte suís.

1 comentario:

  1. La primera vegada que vaig visitar ginebra ens van parar l'autobús a la frontera, eren les 5 de la matinada i feia un fred horrorós. 5 policies uniformats amb abrics de cuir negre, estil Gestapo, ens van fer baixar de l'autobús i ens van fer posar en fila per regirar-nos robes i equipatges. Per sort el meu cos poc adaptat al fred va començar a tremolar de forma incontrolada i un dels polis em va manar tornar a pujar a l'autobús. Un hora després repreniem el viatge i jo em trobava a Ginebra amb algú molt especial.
    Malgrat els paissatges meravellosos, els llags, els bons restaurants, els cotxes ostentosos i la gran opulència dels comerços, les normes, sempre les normes sempre estaven presents per tots els racons de la ciutat.

    ResponderEliminar